29 oktober 2012

*Ny Vecka & Raw Food Kärleksmumms*

Idag måndag..v44..slutet på oktober och i denna vecka går vi in i november..snart jul..
Ska from idag börja läsa böcker igen..som en avkoppling innan jag somna om kvällarna, nedvarvning.
Måste börja vara mer planerande med träningen igen..har helt tappat fokus på att planera in den bättre, planerar jag in den så slipper jag stressa över hur jag ska hinna. Så funkar jag. Planerad almanacka med nedskrivna saker är det bästa. 
Ska beställa en personlig och kreativ almanacka från personligalmanacka.se till 2013.
Skoj när man kan välja vad man vill ha och sedan ha fina foton tryckta på pärmen.
Onsdag och torsdag blir det ev träning på gymmet om det blir som planerat.. ;-)
Resten av veckan får det bli pw och jobb med barnvagn och planka och sånt nice framför tv:n.
Sambon är i utlandet på jobb och man får göra det bästa av situationen. :-)
 Bakade RAW FOOD~Kärleksmumms igår
som jag hittade HÄR hos Träningstokig Triathlontjej som har en otroligt inspirerande blogg,
en riktigt cool tjej! :-)
Så har man något smaskigt att mummsa till i veckan. :-)
Jag gjorde om receptet lite och tillsatte lite mer. :-)

Raw Food Kärleksmumms

* 3,5 dl sötmandel
* 12 dadlar, urkärnade
* 3 msk kokosolja
* 1 tsk vaniljpulver
* 4 msk vatten
* ½ dl valnötter
* 1 dl frysta hallon
* 1 krm salt
* 1 dl kakao
* Kokosflingor

Mixa sötmandel en ordentligt.
Tillsätt övriga ingredienser utom valnötterna, hallonen och kokosflingorna.
Mixa en stund så det blir blandat väl.
Häll i valnötterna och hallonen mixa endast lite, det ska gärna vara lite "bitar" kvar av dessa.
Tryck ut i form, jag tog en plåtbakform med bakplåtspapper och tryckte ut på det. Strö ver kokosflingorna.
Förvara den i kylen alt i frysen och ta fram en stund innan det skall ätas.
Jag frös ner den, perfekt att ta upp på onsdagkväll. ;-)
Men smeten var helt gudomlig!!!
Mmmmmmummms!!!!


~Mummmms va god den är! Himelsk!~
 

    Ha en superfin start på nya veckan!!
    ~Kram~

 

4 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Åh den kakan är så himla ljuvlig! Jag måste göra en ny sats! Smeten är ju helt underbart god!:) Provar din variant denna gång, gott!!

Jag ska nog gå och låna matrevolutionen och så vill jag läsa born to run också :) Tack för boktipsen!

Ha en fin dag! :)

Lina sa...

Jag längtar tills jag sätta tänderna i böckerna och kakan!! Hihi!!
Ps tom min lilla 3-åring älskade smeten.. ds :-)

Sofia - ett bättre du sa...

Men vad gott det lät då! Nästan så jag måste ta och testa, har ju alla ingredienser här hemma...

Lina sa...

Sofia: det får du göra! ;-)
Jag ska testa den ikväll, haft den i frysen...mmmmm.