19 februari 2013

Kokos~Müssli

Jag älskar kokos!!
Därför testade jag att göra en ny variant utav müssli.
 
Kokos~Müssli
 
Sätt ugnen på 175 grader.
 
* 2 dl fiberberikade havregryn
* 1 dl pumpakärnor
* 1 dl kokoschips (flarn)
* 1 dl linfrö
* 1 dl grovt hackade hasselnötter
 
Blanda alla ingrdienser ovan i bunke.
 
* 3 msk kokosmjölk (den ekologiska är godast och krämigast)
* 1½ msk vatten
* 2 msk honung
 
Vispa ihop med en gaffel och häll sedan ner denna "dressing" i müssliblandningen.
Rör om ordentligt.
Häll müssliblandningen på bakplåt med bakplåtspapper. Tryck ut så allt ligger jämt.
In med plåten i ugnen, den ska vara längst ner.
Rosta i ugnen i ca 12 minuter. Öppna och vänd på müsslin och rosta i ytterligare 12 min.
~Bilden ovan, innan "dressingen". Bilden nedan, klart!!!!~
 

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag älskar kokos på alla sätt! Vad gott!

LinaTriathlet sa...

Älskar också kokos, vilken god müsli som måste provas :) tack!! :)

Sofia - ett bättre du sa...

Mmm gott! Älskar kokos i müsli :)

Sanna sa...

Det var super längesedan jag gjorde hemmagjort müsli. Blev sugen på att plocka upp det igen. Och visst är kokos underbart gott!