29 juni 2013

Iskate & Testing

Imorse testade jag en ny morgondrink på chiafrön. Dessa frön har på senare tid fått stor uppmärksamhet, bland annat genom Christopher McDougalls bok “Born To Run”. I denna beskriver han hur vissa indianfolk i Mexico uppvisar fantastisk uthålliget och återhämtning, vilket de tackar chian för.
Iskate~den naturliga redbullen.
Jag var ju tvungen att testa!!!
Nog kände jag mig piggare idag. Och gott var det.
Detta kommer jag fortsätta med när jag känner att extra energi behövs.
 
~Iskate~
 
* 1 msk chiafrön
* 1 pressad lime
* 1 glas vatten
(* honung)
 
Häll chiafröna i ett glas vatten och låt stå i kylen ca 15-20 min så det slemmar sig...
Häll i den pressade limen och rör. Önskar du mer sötma så tillsätt även en liten klick honung.
 
 
~
 
 
Jag tog mig ut i världens ösregn för att känna på foten. Två veckor sen jag skadade tån. Åh visst känns det, värker, men det gick!!
Tejpade foten och drog mig ut på en känna på runda 7,7 km. Så skönt och så nöjd!!
Att ha en känna på runda med en minuttid på 5:54 min/km gör mig så galet stolt över mig själv!!
 
Hoppas ni har/haft en superskön lördag!
~KRAM~

4 kommentarer:

Anna sa...

Vad härligt med löpturen!
drycken låter spännande tycker jag :D

Anna sa...

Vad härligt med löpturen!
drycken låter spännande tycker jag :D

LinaTriathlet sa...

Tack för tipset, ska bli bättre på att äta dessa chiafrön, mycket bra i dem! :)

Anonym sa...

Du SKA vara stolt! Härligt!! :-)