11 maj 2014

Race Rapport Salomon Trail..

Blogger strular..därför kommer det inte se ut som det brukar just nu. Går endast att blogga från mobilen vilket är sjukt drygt!!!
Hursomhelst...

I lördags var det Kristianstads tur att arrangera Salomon Trail Tour. 
Jag var anmäld till 21 km trail. Banan var tydligen för lätt förra året så i år var den omdragen och svårare.
Starten gick 13:20. Dom första fyra kilometerna är alltid jobbigt för mig, innan jag kommer igång med andningen ordentligt.
Den första milen försökte jag hålla tempot på 6:14-6:16 min/km. 
Var banan tuff??
Åh ja! Småstigar med rötter, stenar. Hoppa över bäckar, vada i kärr, flyga över nedfallna träd..känna mjölksyran i backarna. Upp med bröstet och springa kort på tå var det som gällde. Aldrig gå, aldrig tappa fart!!
Delvis var banan ostigad, det gällde att verkligen se vart man satt ner fötterna. Inte springa och lala..sånt finns inte tid för. Få kan det gå illa. Stenarna och rötterna var hala. Jag hade mina vanliga Asics. Men nu förstår jag att jag måste köpa ett par trailskor med små dubbar.
När sista kilometern kom innan målgång så var det såklart backar!!!!
Fy fan va det sög i benen! 
Kämpa kämpa!!!!
Min sluttid 2:15 med medeltemp 6:14 är jag riktigt riktigt nöjd!! 
Detta var verkligen det tuffaste lopp jag genomfört. Lidingö 30 km kändes som ingenting när jag jämnför.. Bådar gått inför september...
Kanske är det inte så konstigt att så få är med just i dessa lopp..det är tufft och att ska sig är stor chans om man inte är försiktig.
Jag är så otroligt glad att jag pumpat styrka och intervaller hela vintern för har man inte styrkan och konditionen kan du hälsa hem.. 

Jag väntar nu på bilderna från loppet.
Håll till godo, dom kommer när blogger funkar ordentligt igen!





1 kommentar:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Åh, älskar lopprapporter! Duktiga du! Det låter ändå rätt härligt med trail :-)