30 juni 2014

Tillbaka efter återhämtningsvecka..

Så nu är jag tillbaka igen.
Vi flydde Sverige på midsommardagen och drog till Turkiet, Side.
Så otroligt skönt att börja semestern borta, varvar ner på allvar och bara vara.
Dock var det hett som i h~vete vill jag nämna, högtryck av galenskap. Klockan 8 på morgonen +30 grader och mitt på dagen +43 grader.
Hotellet Kaya Side slår ett stort slag för hälsa. Gymmet är svalt, litet men riktigt fint och fräscht. Maten är otrolig, helt makalöst bra för att vara ett all inclusive hotell. Här läggs själ ner på att maten ska varieras, finnas många alternativ och vara bra för kroppen.
Apollo kör klasser alla dagar utom onsdagar. Morgonyoga varje morgon kl 8. Dock var jag bara med på yogapass och core på måndagen, det var helt enkelt för varmt att köra träning ute, dock under tak, men ändå!
Jag började på söndagsmorgonen att boka in mig på hotellets spa. Hamam~turkiskt bad.
Helt galet underbart!!!!
Jag plussade på med helkroppsmassage och ansiktsmassage inkl lermask efter badet.
Ja...just nu känner jag bara, jösses vad svenska span har och lära, för detta var den bästa spaupplevelsen jag upplevt och för ynka 450 svenska kronor!
Efter detta åkte jag på en lätt förkylning, inte konstigt med tanke på all stress som vart innan semestern med diverse saker. Mycket på jobbet, fix inför vårt lilla bröllop, japp, jag ska bli fru!
 



 

1 kommentar:

Linnéa sa...

Men Gud vad härligt!! Ni valde rätt tid att åka oxå. :)